Privātuma politika

Oficiālā izdevēja "Latvijas Vēstnesis" sniegtie pakalpojumi tiek nodrošināti atbilstoši šādai privātuma politikai. 
VSIA “Latvijas Vēstnesis” Rīkojums Nr. A1-5/90. Aktualizēts: 2025. gada 9. martā.

VSIA “LATVIJAS VĒSTNESIS” PRIVĀTUMA POLITIKA

Rīga

SATURA RĀDĪTĀJS

1. Informācija par “Latvijas Vēstnesis” Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 kontekstā

2. “Latvijas Vēstneša” darbība ar personas datiem
      2.1. Datu apstrāde oficiālās publikācijas izsludināšanas jomā
      2.2. Tiesību aktu sistematizācijas jomā
      2.3. Datu apstrāde saistībā ar vārda un informācijas brīvību
              2.3.1. Portāls "Cilvēks. Valsts. Likums"
              2.3.2. Žurnāls “Jurista Vārds”
              2.3.3. Iespieddarbu un pasākumu organizēšana
      2.4. Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas sistēmas uzturēšana
      2.5. Operatīvās informācijas izplatīšana ārkārtējās situācijas laikā
      2.6. Datu apstrāde, ko veic “Latvijas Vēstnesis” lai nodrošinātu uzdevumu izpildi
              2.6.1. Video novērošana
              2.6.2. “Latvijas Vēstnesis” darbinieku un amatpersonu personas datu apstrāde
              2.6.3. Pretendentu datu apstrāde
              2.6.4. “Latvijas Vēstnesis” darbinieku un amatpersonu datu publiska pieejamība
              2.6.5. Lietvedības nodrošināšana
              2.6.6. Norēķinu administrēšana
              2.6.7. Publisko pasākumu, konferenču, semināru organizēšana

3. Personas datu apstrādes principi
      3.1. Likumīgums, godprātība un pārredzamība
      3.2. Nolūka ierobežojums
      3.3. Datu minimizēšana
      3.4. Precizitāte
      3.5. Glabāšanas ierobežojums
      3.6. Integritāte, konfidencialitāte un pieejamība
      3.7. Pārskatatbildība

4. Datu subjekta tiesības un izņēmumi
      4.1. pieprasīt piekļuvi datiem
      4.2. pieprasīt izlabot datus
      4.3. pieprasīt dzēst datus
      4.4. ierobežot datu apstrādi
      4.5. iebilst pret datu apstrādi

5. Datu subjektu identifikācija

6. Iesniegumu un sūdzību izskatīšanas kārtība
      6.1. Atbildes sniegšana
      6.2. Saziņa ar datu subjektu
      6.3. Tiesības atteikt informācijas izsniegšanu
      6.4. Uzraudzības iestāde

7. Datu apstrāde uz “piekrišanas pamata”

8. Informācija ko “Latvijas Vēstnesis” sniegs, ja personas dati nav iegūti no datu subjekta

9. Personas datu saņēmēji vai saņēmēju kategorijas

10. Datu glabāšanas termiņi

11. Profilēšana

12. Datu nodošana trešajām personām

13. Komerciālie paziņojumi

14. Personas datu nodošana uz trešajām valstīm

1. Informācija par "Latvijas Vēstnesis" Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 kontekstā

Saskaņā ar "Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likumu" (turpmāk – OPTIL) 14. panta otro daļu "Latvijas Vēstneša" funkcijas:

 

  • izdod oficiālo izdevumu "Latvijas Vēstness" un nodrošina tā pieejamību tīmekļa vietnē vestnesis.lv;
  • sistematizē tiesību aktus un nodrošina to pieejamību tīmekļa vietnē likumi.lv;
  • uztur valsts un tiesiskās informācijas un pilsoniskās izglītības portālu "Cilvēks. Valsts. Likums" tīmekļa vietnē lvportals.lv;
  • izdod tiesībpolitikas, tiesību piemērošanas un juridiskās tālākizglītības specializēto žurnālu "Jurista Vārds" un uztur tā tīmekļa vietni juristavards.lv;
  • uztur Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas sistēmu, kā arī nodrošina tajā esošās informācijas arhivēšanu;
  • izplata valsts operatīvo informāciju ārkārtējās situācijas laikā un, ja nepieciešams, citos gadījumos;
  • izdod iespieddarbus, organizē pasākumus un veic citas nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu šajā pantā minēto uzdevumu izpildi.

Kontaktinformācija:

VSIA "Latvijas Vēstnesis"
vienotais reģistrācijas numurs: 40003113794
juridiskā adrese: Bruņinieku ielā 41, Rīga, LV-1011. Latvija
Tālrunis.: +371 67898741
E-pasts: info@lv.lv
datu aizsardzības speciālista kontaktinformācija:
E-pasts: datuaizsardziba@lv.lv

2. "Latvijas Vēstneša" darbība ar personas datiem

"Latvijas Vēstnesis" savā darbībā, pildot likumā noteiktās funkcijas, ievēro likumdevēja noteikto kārtību, tostarp Vispārīgo datu aizsardzības regulu 2016/679, kas tiek piemērota kopš 2018. gada 25.maija.

"Latvijas Vēstnesis" veic datu apstrādi pārziņa un apstrādātāja statusos, t.i:

  • Datu apstrādes pārzinis ir fiziska vai juridiska persona, publiska iestāde, aģentūra vai cita struktūra, kas viena pati vai kopīgi ar citām nosaka personas datu apstrādes nolūkus (mērķus) un līdzekļus, ja šādas apstrādes nolūkus un līdzekļus nosaka ar Savienības vai dalībvalsts tiesību aktiem, pārzini vai tā iecelšanas konkrētos kritērijus var paredzēt Savienības vai dalībvalsts tiesību aktos.
  • Datu Apstrādātājs ir fiziska vai juridiska persona, publiska iestāde, aģentūra vai cita struktūra, kura Pārziņa vārdā apstrādā personas datus.

2.1. Datu apstrāde oficiālās publikācijas izsludināšanas jomā

Oficiālās publikācijas un oficiālo paziņojumu izsludināšanas jomā "Latvijas Vēstnesis" veic Apstrādātāja statusā (OPTIL 11. pants).

 

Oficiālās publikācijas pieejamība tiek nodrošināta tīmekļa vietnē: vestnesis.lv.

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679  6.panta b),c), e) un f) apakšpunkts norādītā;
  • Latvijas Republikas Satversmes 90. pants;
  • Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 14.panta otrās daļas 1. punkts;
  • Fizisko personu datu apstrādes likums, 28. pants;
  • Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta noteikumi Nr. 536 "Oficiālo publikāciju noteikumi".

Par oficiālajā publikācijā iekļauto personas datu publiskošanas pamatojumu un apjomu ir atbildīgs Pārzinis, kas ir iesniedzis publikāciju izsludināšanai.

 

Tiesību aktu informatīvo uzskaitījumu, uz kā pamata datu apstrādes Pārzinis ir tiesīgs veikt oficiālo publikāciju un paziņojumu izsludināšanu, ir uzskaitīts oficiālajā izdevumā vestnesis.lv.

 

"Latvijas Vēstnesis" neizvērtē publicēšanai iesniegto personas datu apjomu, datu apstrādes minimizēšanas priekšnosacījumus u.c., kā arī tas nav tiesīgs iejaukties iesniegtās publikācijas tekstā, patstāvīgi to mainīt vai labot (Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 11.panta 1.daļa).

 

2.2 Tiesību aktu sistematizācijas jomā

 

"Latvijas Vēstnesis" veic tiesību aktu sistematizāciju un nodrošina to pieejamību tīmekļa vietnē likumi.lv – Apstrādātāja statusā.

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679  6.panta b),c),e) un f) apakšpunkts;
  • Latvijas Republikas Satversmes 90. pants;
  • Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 14.panta otrās daļas 2. punkts;
  • Ministru kabineta 2014. gada 18. februāra noteikumi Nr. 101 "Starptautisko līgumu uzskaites un tiesību aktu sistematizācijas noteikumi".

2.3. Datu apstrāde saistībā ar vārda un informācijas brīvību

2.3.1. Portāls "Cilvēks. Valsts. Likums"

"Latvijas Vēstnesis" uztur valsts un tiesiskās informācijas un pilsoniskās izglītības portālu "Cilvēks. Valsts. Likums" tīmekļa vietnē lvportals.lv – Pārziņa statusā, kura ietvaros sniedz arī atbildes uz fizisko personu iesūtītajiem jautājumiem, publicējot informāciju par jautājuma uzdevēju un atbildes LV portāla sadaļā "e-konsultācijas".

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 IX nodaļas "Noteikumi par īpašām apstrādes situācijām" 85. pants "Apstrāde un vārda un informācijas brīvība", tai skaitā uz Regulas 6.panta a), b), c) un e) apakšpunktos norādītā pamats;
  • Latvijas Republikas Satversmes 100. pants;
  • Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 14.panta otrās daļas 3. punkts;
  • Likums "Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem";
  • Autortiesību likums;
  • Fizisko personu datu apstrādes likuma 32. Pants.

Datu apstrāde E-Konsultāciju jomā "Latvijas Vēstnesis" veic ar mērķi, lai izpildītu uzdevumu, ko veic sabiedrības interesēs vai īstenojot pārzinim likumīgi piešķirtās oficiālās pilnvaras, kā rezultātā jautājumi un atbildes tiek publiskotas plašam sabiedrības lokam.

 

Apstrādājamās personas datu kategorijas:

 

  • e-pasta adrese;
  • IP adrese;
  • Personas vārds, uzvārds;
  • Segvārds (pseidonīms).

2.3.2. Žurnāls "Jurista Vārds"

"Latvijas Vēstnesis" izdod tiesībpolitikas, tiesību piemērošanas un juridiskās tālākizglītības specializēto žurnālu "Jurista Vārds" un uztur tā tīmekļa vietni juristavards.lv  – Pārziņa statusā.

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 IX nodaļas "Noteikumi par īpašām apstrādes situācijām" 85. pants "Apstrāde un vārda un informācijas brīvība", tai skaitā uz Regulas 6.panta a), b), c) un e) apakšpunktos norādītā pamats;
  • Latvijas Republikas Satversmes 100. pants;
  • Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 14.panta otrās daļas 4. punkts;
  • Likums "Par presi un citiem masu informācijas līdzekļiem";
  • Autortiesību likums;
  • Fizisko personu datu apstrādes likuma 32. Pants.

2.3.3. Iespieddarbu un pasākumu organizēšana

"Latvijas Vēstnesis" izdod iespieddarbus, organizē pasākumus un veic citas nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu OPTIL 14.pantā minēto uzdevumu izpildi – Pārziņa statusā.

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679  6.panta a), b), c), e) un f) apakšpunktos norādītā pamata;
  • Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 14.panta otrās daļas 7. punkts;
  • Autortiesību likums;
  • Fizisko personu datu apstrādes likums.

2.4. Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas sistēmas uzturēšana

"Latvijas Vēstnesis"  uztur Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas sistēmu, kā arī nodrošina tajā esošās informācijas arhivēšanu – Pārziņa statusā.

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 14.panta otrās daļas 5. punkts;
  • Nacionālās drošības likums;
  • Nacionālās kiberdrošības likums;
  • Valsts informāciju sistēmu likums;
  • Fizisko personu datu apstrādes likums;
  • Ministru kabineta 2023. gada 4. jūlija noteikumi Nr. 367 "Informācijas sistēmu vispārējās tehniskās prasības";
  • Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumi Nr. 508 "Kritiskās infrastruktūras, tajā skaitā Eiropas kritiskās infrastruktūras, apzināšanas, drošības pasākumu un darbības nepārtrauktības plānošanas un īstenošanas kārtība".

2.5. Operatīvās informācijas izplatīšana ārkārtējās situācijas laikā

"Latvijas Vēstnesis" izplata valsts operatīvo informāciju ārkārtējās situācijas laikā un, ja nepieciešams, citos gadījumos – Pārziņa statusā.

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679  6.panta c), d) un e) apakšpunktos norādītā pamata;
  • Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 14.panta otrās daļas 6. punkts;
  • Civilās aizsardzības plāns un tā 37.pielikums.

2.6. Datu apstrāde, ko veic "Latvijas Vēstnesis", lai nodrošinātu uzdevumu izpildi

2.6.1. Video novērošana

Lai nodrošinātu noziedzīgu nodarījumu prevenciju un VSIA "Latvijas Vēstnesis" īpašuma aizsardzību, "Latvijas Vēstneša" valdījumā esošajās telpās un teritorijā tiek veikta video novērošana ar ieraksta saglabāšanu. Video novērošanai "Latvijas Vēstnesī" ir izveidota Video novērošanas sistēma (VNS), kura veic datu apstrādi saskaņā ar Video novērošanas sistēmas nolikumu. Datu subjektam ir tiesības iegūt video novērošanas rezultātā apstrādātos datu subjekta (par sevi) datus.

 

Video novērošanas ieraksta izsniegšanā ievēro sekojošus pamatprincipus:

 

  • Ja ir saņemts datu subjekta pieprasījums par VNS ieraksta iegūšanu, "Latvijas Vēstnesis" veiks datu subjekta identifikāciju videonovērošanas ierakstos un atbilstoši regulējumam veiks izvērtējumu par minētās informācijas izsniegšanu. "Latvijas Vēstnesis" ir tiesīgs prasīt datu subjektam papildus identificēt sevi, iesniedzot savu fotogrāfiju, vai citādi aprakstot savu identitāti (ārējo izskatu), kā arī norādot laiku un konkrētu vietu, kurā datu subjekts bija atradies videonovērošanas ierakstā laikā.
  • Ja datu subjekts neveic VSIA "Latvijas Vēstnesis" pieprasīto papildus identifikāciju, "Latvijas Vēstnesis" ir tiesības atteikt datu subjektam informācijas izsniegšanu.

Izsniedzot video fiksācijas ierakstu datu subjektam, saskaņā ar tā pieprasījumu "Latvijas Vēstnesis" identificēs un anonimizēs trešās personas izsniedzamajā ierakstā, vai, ja tas nav iespējams, izsniegs aprakstu par videonovērošanas ierakstā redzamajām aktivitātēm.

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679  6.panta d) un f) apakšpunktos norādītā pamata;
  • Fizisko personu datu apstrādes likums;
  • Nacionālās kiberdrošības likums;
  • Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija noteikumi Nr. 508 "Kritiskās infrastruktūras, tajā skaitā Eiropas kritiskās infrastruktūras, apzināšanas, drošības pasākumu un darbības nepārtrauktības plānošanas un īstenošanas kārtība".

2.6.2. "Latvijas Vēstnesis" darbinieku un amatpersonu personas datu apstrāde

"Latvijas Vēstnesis" veic darbinieku un amatpersonu datu apstrādi nolūkiem, kas saistīti ar tā pamatdarbības nodrošināšanu, t.i.:

 

  • darba tiesisko attiecību (dienesta attiecības) nodibināšanai, grozīšanai vai izbeigšanai;
  • personāla vadībai;
  • personas lietas izveidošanai un uzturēšanai;
  • personāla novērtēšanai;
  • attīstībai un kvalifikācijas celšanai;
  • grāmatvedības uzskaitei; 
  • algas (atlīdzības) un citu izmaksu aprēķinu veikšanai;
  • finanšu līdzekļu plānošanai, analīzei un kontrolei, kā arī statistisko pārskatu sagatavošanai;
  • darba laika uzskaitei un kontrolei;
  • lietvedības uzskaitei un elektronisko dokumentu aprites kārtības nodrošināšanai;
  • obligātās veselības pārbaudes veikšanas kontrolei;
  • sociālo garantiju (tai skaitā VSIA "Latvijas Vēstnesis" nodrošināto papildu sociālo garantiju nodrošināšanu, veselības apdrošināšanu u.c.) administrēšanai;
  • darba drošības un ugunsdrošības instruktāžas administrēšanai un  nelaimes gadījumu izmeklēšanai;
  • darba braucienu, komandējumu, atvaļinājumu un citu prombūtnes gadījumu administrēšanai;
  • noziedzīgo nodarījumu atklāšanai un izmeklēšanai; 
  • informācijas sistēmu fiziskajai aizsardzībai;
  • mantisko interešu apdraudējumu novēršanai;
  • personu dzīvības un veselības apdraudējumu novēršanai; 
  • piekļuves kontrolei paaugstinātas drošības zonām, atsevišķajām telpām un resursiem;
  • piekļuves tiesību nodrošināšanai datortīkliem un informācijas sistēmām; 
  • korupcijas risku un interešu konflikta novēršanai;
  • parādu atgūšanai un piedziņai; 
  • organizēto pasākumu norises atspoguļošanai (t.sk. VSIA "Latvijas Vēstnesis" tēla atpazīstamībai un popularizēšanai); 
  • incidentu un drošības incidentu izmeklēšanai;
  • trauksmes cēlēja ziņojuma apstrādei un turpmākās iesniedzēja identitātes anonimizēšanai;
  • citiem apstrādes nolūkiem, ja tas nav pretrunā ar VDAR prasībām (piemēram, ja tāda apstrāde ir nepieciešama normatīvajos aktos noteikto funkciju un uzdevumu veikšanai, uz "Latvijas Vēstnesi" attiecināmo juridisko pienākumu izpildei vai leģitīmas intereses aizsardzībai);
  • darbinieku fotoattēlu apstrāde ir pieļaujama "Latvijas Vēstneša" interneta vietnē, kā arī tā uzturētajās tīmekļa vietnēs, ievērojot šajā Privātuma politikā noteikto;
  • darbinieka dzimšanas datu publiskošana intranetā ir nodrošināma atbilstoši darbinieka rakstveida piekrišanai, ko uzkrāj Personāla un administratīvā daļa.

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Atkarībā no konkrētās datu apstrādes veida;
  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679  6.panta a), b), c), d), e) un f) apakšpunktos norādītā pamats;
  • Darba likums;
  • Arhīvu likums;
  • Fizisko personu elektroniskās identifikācijas likums;
  • Iesniegumu likums;
  • Dokumentu juridiskā spēka likums;
  • Trauksmes celšanas likums;
  • Elektronisko dokumentu likums;
  • Fizisko personu datu apstrādes likums;
  • Darba aizsardzības likums;
  • Darba aizsardzību reglamentējošie Ministru kabineta noteikumi;
  • Likums "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā";
  • Likums "Par grāmatvedību";
  • Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likums. Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra noteikumi Nr. 558 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtība";
  • Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumi Nr. 473 "Elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām";
  • Ministru kabineta 2018. gada 13. novembra noteikumi Nr. 690 "Noteikumi par personas darba vai dienesta gaitu un izglītību apliecinošiem dokumentiem, kuriem ir arhīviska vērtība, un to glabāšanas termiņiem";
  • Ministru kabineta 2017. gada 23. maija noteikumi Nr. 264 "Noteikumi par Profesiju klasifikatoru, profesijai atbilstošiem pamatuzdevumiem un kvalifikācijas pamatprasībām";
  • Ministru kabineta 2009. gada 10. marta noteikumi Nr. 219 "Kārtība, kādā veicama obligātā veselības pārbaude";
  • Ministru kabineta 2016. gada 12. aprīļa noteikumi Nr. 225 "Kārtība, kādā tiek publiskota informācija par amatpersonu (darbinieku) atlīdzības noteikšanas kritērijiem un darba samaksas apmēru sadalījumā pa amatu grupām";
  • Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumi Nr. 877 "Grāmatvedības kārtošanas noteikumi";
  • Uz citu VSIA "Latvijas Vēstnesis" saistīto Eiropas savienības un Latvijas Republikas tiesību aktu pamata, kā arī iekšējo noteikumu un rīkojumu pamata.

2.6.3. Pretendentu datu apstrāde

Lai realizētu darbības nodrošināšanu, apstākļos, kad VSIA  "Latvijas Vēstnesis" ir brīvas amata vietas un notiek pretendentu atlase, saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas 13. panta nosacījumiem datu subjekts, kad tas piesakās uz vakanci, tiek informēts par personas datu apstrādi personāla atlases procesā. Ja tiek izsludināts publisks konkurss, izsludināmajā vakancē nodrošina atsauci uz šo politiku. Jebkuri amata pretendenta "Latvijas Vēstnesī" iesniegtie personas dati tiek vākti un apstrādāti personāla atlasei un atbilstoši vakantā amata aprakstam. Strīdu gadījumā atlases procesā iegūtā informācija var tikt izmantota, lai atspoguļotu attiecīgā procesa tiesisku norisi.

 

Pretendentam ir brīva izvēle pieteikties "Latvijas Vēstneša" amata vakancei. Par personas datu apstrādes tiesisko pamatu pretendenta pieteikuma vakantajam amatam tiks uzskatīts Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 6.panta b) apakšpunktā noteiktais pamatojums – datu subjekta lūgums noslēgt darba līgumu. Pretendenta kandidatūra netiks izskatīta, ja persona nevarēs piedalīties atlases procesā, un ja izvēlēsies nesniegt savus personas datus. Pretendents tiesību aktos noteiktajā kārtībā atbild par iesniegto dokumentu un tajos ietverto ziņu pareizību.

 

Apstrādājamo personas datu kategorijas:

Visa informācija, kas ir iekļauta pretendenta iesniegtajos dokumentus, piesakoties vakantā amata konkursam:

 

  • vārds;
  • uzvārds;
  • personas kods;
  • dzimums;
  • pilsonība;
  • dzīvesvietas adrese;
  • darba un studiju/mācību gaitas;
  • valodu zināšanas un to pielietojums;
  • papildu zināšanas/prasmes;
  • intereses/hobiji;
  • tālruņa numurs;
  • e-pasta adrese;
  • fotogrāfija vai cita pretendentu identificējoša informācija;
  • Iepriekšējo darba vietu rekomendācijas;
  • iegūtā informācija no trešajām personām, kas saņemta, lai pārliecinātos par pretendenta atbilstību "Latvijas Vēstneša" noteiktajām prasībām;
  • iegūtā informācija no valsts drošības iestādēm (ja attiecināms) attiecībā uz pretendenta spējām saglabāt ierobežotas pieejamības informāciju un riskiem kas tiks identificēti šajā sakarā;
  • vakantā amata konkursa laikā aizpildītie pārbaudes darbi, interviju dati u.c. ir atzīstami par pretendenta personas datiem.

Visi pretendentu iesniegtie personas dati būs pieejami tikai īpaši norīkotiem atbildīgajiem darbiniekiem vai personāla atlases komisijas locekļiem atbilstoši viņu darba pienākumos norādītajam personas datu apstrādes apjomam, ievērojot personas datu aizsardzības un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības, kā arī VSIA "Latvijas Vēstnesis" iekšējos normatīvajos aktos noteiktās personas datu apstrādes (tehniskās un organizatoriskās) prasības. Ja tiks saņemtas sūdzības par atlases procesu vai tiek saņemts pamatots pieprasījums ārējos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā un tam nepieciešamajā apjomā, atlases procesā iegūtā un apstrādātā informācija var tikt nodota atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajam.

 

Pretendenta personas datus "Latvijas Vēstnesis" uzglabā atbilstoši pretendenta personas datu iesniegtajai formai – papīra vai digitālā formā, ievērojot datu minimizācijas principu, pēc tiesiskās intereses sasniegšanas apņemas dzēst attiecīgo informāciju. Pretendenta personas datus "Latvijas Vēstnesis" glabā 3 mēnešus (ja nav strīds par pretendentu atlasi), vai līdz uzsāktā tiesvedības procesa beigām (likumīgā spēkā stājies tiesas nolēmums).

 

"Latvijas Vēstnesis" nepieņem automatizētus lēmumus pretendentu atlases procesā un neveic profilēšanu. Pretendentam ir tiesības piekļūt saviem personas datiem, pieprasīt datu apstrādes ierobežošanu vai iebilst pret savu datu apstrādi, kā arī tiesības uz datu labošanu. Pretendentam ir tiesības vērsties uzraudzības iestādē (Datu valsts inspekcijā) ar sūdzību par "Latvijas Vēstneša" rīcību, ja ar to ir pārkāptas pretendenta kā datu subjekta tiesības, atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas reglamentē personas datu aizsardzību.

 

2.6.4. "Latvijas Vēstnesis" darbinieku un amatpersonu datu publiska pieejamība

"Latvijas Vēstnesis" izvieto informāciju attiecībā uz savu darbinieku un amatpersonu datiem savā tīmekļa vietnē lv.lv un tajās tīmekļa vietnēs, kas nodrošina masu informācijas līdzekļa funkcijas (lvportals.lv un juristavards.lv). 

 

 "Latvijas Vēstnesis" ievēro sekojošu darbinieku datu publicitātes konceptu:

 

  • publiski pieejami ir VSIA "Latvijas Vēstnesis" valdes dati. Publiskojamās informācijas apjoms: valdes locekļa fotogrāfija, vārds, uzvārds, amats, e-pasta adrese, tālruņa numurs;
  • citu darbinieku dati (amats, vārds, uzvārds) netiek publiskoti vietnē lv.lv, bet, tā kā "Latvijas Vēstnesis" ir arī valsts budžeta finansēta institūcija un attiecīgi darbinieku atlīdzība tiek balstīta valsts budžeta finansējumā, šī informācija nav īpaši aizsargājama informācija un var tikt publiskota, jo tiesības saņemt informāciju par valsts līdzekļu izlietojumu un tiesības uz personas datu aizsardzību, ir jālīdzsvaro;
  • darbinieku, kas veic datu apstrādi saistībā ar vārda un informācijas brīvību (LVportāla un "Jurista Vārds" redakcija), datu publiskošanas apjomu nosaka attiecīgā masu informācijas līdzekļa redakcija. Publiskojamo datu apjoms nedrīkst radīt nesamērīgu iejaukšanos darbinieka privātajā dzīvē un pārmērīgu privātuma aizskārumu;
  • darbinieka datu publiskošana ir saistīta ar darbinieka piederību konkrētajai masu informācijas līdzekļa redakcijai vai ar autortiesību objekta autorību;
  • ja attiecīgās redakcijas darbinieks, kurš neīsteno darbības, kas saistītas ar vārda un informācijas brīvību, iebilst pret savas identitātes publiskošanu, "Latvijas Vēstnesis" attiecīgā darbinieka datus nepublisko;
  • darbinieka datu, kas veic datu apstrādi saistībā ar vārda un informācijas brīvību (LVportāls un "Jurista Vārds" redakcija), publiskošanas apjoms: darbinieka fotogrāfija, vārds, uzvārds, amats, e-pasta adrese, tālruņa numurs;
  • LV portāla un "Jurista Vārds" redakcija var patstāvīgi izlemt par apstrādājamo datu minimizēšanu.

2.6.5. Lietvedības nodrošināšana

Lietvedības nolūkos "Latvijas Vēstnesis" veic gan darbinieku, gan to trešo pušu personas datu apstrādi, kas ir saistītas ar "Latvijas Vēstneša" līgumiskām vai citādam attiecībām.

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 6.panta a), b), C), e) un f) apakšpunktos norādītā pamata, kā arī  12.pantā norādītā pienākuma izpildes nolūkā;
  • Fizisko personu datu aizsardzības likums;
  • Informācijas atklātības likums;
  • Iesniegumu likums;
  • Paziņošanas likums;
  • Oficiālās elektroniskās adreses likums;
  • Arhīvu likums;
  • Elektronisko dokumentu likums;
  • Likums "Par valsts noslēpumu";
  • Fizisko personu elektroniskās identifikācijas likums;
  • Dokumentu juridiskā spēka likums;
  • Ministru kabineta 2023. gada 19. decembra noteikumi Nr. 822 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi";
  • Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumi Nr. 473 "Elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām";
  • Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra noteikumi Nr. 558 "Dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtība";
  • Ministru kabineta 2018. gada 13. novembra noteikumi Nr. 690 "Noteikumi par personas darba vai dienesta gaitu un izglītību apliecinošiem dokumentiem, kuriem ir arhīviska vērtība, un to glabāšanas termiņiem";
  • citi normatīvie akti, kas regulē dokumentu apriti, vadību un lietvedības uzskaiti.

2.6.6. Norēķinu administrēšana

"Latvijas Vēstnesis" savas pamatdarbības ietvaros cita starpā izdod produktus (un nodrošina pakalpojumus), par kuriem ir paredzēta samaksas iekasēšana (piemēram, žurnāla "Jurista Vārds" izdošana, datu atkalaizmantošanas pakalpojuma nodrošināšana, dokumentu un to atvasinājumu izgatavošana u.c.).

 

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Oficiālās publikācijas un tiesiskās informācijas likums;
  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 6.panta a), b), c) un f) apakšpunktos norādītā pamata;
  • Civillikums "Saistību tiesības";
  • Publiskas personas finanšu līdzekļu un mantas izšķērdēšanas novēršanas likums;
  • Likums "Par grāmatvedību";
  • Autortiesību likums;
  • Fizisko personu datu apstrādes likums;
  • Komerclikums;
  • Dokumentu juridiskā spēka likums;
  • Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma un proliferācijas finansēšanas novēršanas likums;
  • Ministru kabineta 2021. gada 10. augusta noteikumi Nr. 536 "Oficiālo publikāciju noteikumi";
  • Ministru kabineta 2021. gada 21. decembra noteikumi Nr. 877 "Grāmatvedības kārtošanas noteikumi", citi normatīvie akti, kas regulē grāmatvedības uzskaiti;
  • Ministru kabineta 2005. gada 28. jūnija noteikumi Nr. 473 "Elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtība valsts un pašvaldību iestādēs un kārtība, kādā notiek elektronisko dokumentu aprite starp valsts un pašvaldību iestādēm vai starp šīm iestādēm un fiziskajām un juridiskajām personām";
  • Ministru kabineta 2006. gada 21. novembra noteikumi Nr. 940 "Noteikumi par informācijas sniegšanas maksas pakalpojumiem".

Apstrādājamie dati:

 

  • vārds,
  • uzvārds,
  • personas kods,
  • dzīvesvietas vai deklarētā adrese,
  • bankas konta numurs.

​​​​​​​2.6.7. Publisko pasākumu, konferenču, semināru organizēšana

"Latvijas Vēstnesis" organizē konferences, seminārus, konkursus un zinātniskos pētījumus OPTIL noteikto uzdevumu robežās. Īstenojot minēto, katrā pasākuma organizēšanā ir nepieciešams veikt fizisko personu datu apstrādi.

 

Ja datu apstrāde tiek veikta uz piekrišanas pamata, tad VSIA "Latvijas Vēstnesis" atbildīgā persona par pasākuma rīkošanu iegūst šādas piekrišanas rakstiskā formā (ar pienācīgu datu subjekta identificēšanas iespēju, ievērojot dokumentu juridiskā spēka likuma prasības). Pasākumos, kuros piedalās nepilngadīgas personas (piemēram, kā dalībnieki "Jurista Vārds" organizētajos konkursos, "Ēnu dienās" un. tml.), piekrišanu (ja datu apstrāde ir balstīta uz piekrišanas pamata) sniedz to likumiskais pārstāvis. Ja pasākuma norises laikā tiek veikta foto/video fiksācija vai tiešsaistes translācija, pasākuma dalībnieki par to informējami reģistrācijas uz pasākumu brīdī, kā arī pasākuma norises vietās ir izvietoti informatīvi paziņojumi par foto/video fiksācijas veikšanu un iegūto datu izmantošanu. Ja pasākuma īstenošanā ir paredzēta specifiska datu apstrāde, kas nav pirmšķietami secināma no pasākuma mērķa un norises, atbildīgā persona par pasākuma organizēšanu, sadarbībā ar datu aizsardzības specialistu, izstrādā specifiskus datu apstrādes noteikumus konkrētajam pasākumam un tos publisko pirms pasākuma norises. 

 

Apstrādājamie dati:

 

  • lai nodrošinātu pasākuma norisi, piekļuvi pasākuma norises telpām,– dalībnieka iesniegtā kontaktinformācija (vārds, uzvārds, iestādes vai uzņēmuma nosaukums, tālruņa numurs un/vai e-pasta adrese);
  • lai nodrošinātu sabiedrības informēšanu par iestādes darbību, konsultētu un izglītotu normatīvo aktu piemērošanas jomā, ir pieejami un var tikt publicēti VSIA "Latvijas Vēstnesis" pārvaldītās tīmekļa vietnēs un/vai sociālajos medijos personu fotoattēli, video un balss ieraksti, kas uzņemti VSIA "Latvijas Vēstnesis" un sabiedriskos pasākumos ārpus tā telpām;
  • lai nodrošinātu dalību pasākumā, kas saistīti ar studentu konkursu norisi vai "Ēnu dienu" pasākumiem un tml., tiks apstrādāti sekojoši personas dati: skolēna/studenta vārds, uzvārds, likumiskā pārstāvja dati (ja attiecas) e-pasta adrese, skola, klase, vēlamā profesija "ēnošanai", motivācijas vēstule.

Tiesiskais pamats datu apstrādei:

 

  • Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 6.panta a), b), c), e) un f) apakšpunktos norādītā pamata;
  • Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 14.panta otrās daļas 7. punkts;
  • Fizisko personu datu aizsardzības likums;
  • Publisku izklaides un svētku pasākumu drošības likums.

Ja dalībniekam vai tā pārstāvim ir iebildumi pret augstāk minēto kārtību, dalībniekam un tā pārstāvim ir tiesības līdz pasākuma sākumam atsaukt dalībnieka dalību, kā arī citādā veidā paust savus iebildumus, sazinoties ar VSIA "Latvijas Vēstnesis" pasākuma organizētāju. Tāpat dalībniekam un tā pārstāvim ir tiesības realizēt citas savas normatīvajos aktos noteiktās tiesības, tostarp sazināties ar "Latvijas Vēstnesi" un saņemt informāciju saistībā ar pasākuma vai konkursa norisi.

3. Personas datu apstrādes principi

VSIA "Latvijas Vēstnesis" darbinieki, veicot personas datu apstrādi, nodrošina, ka tiek ievēroti šādi Vispārīgā datu aizsardzības regulā iekļautie personas datu apstrādes principi:

 

3.1. Likumīgums, godprātība un pārredzamība – personas dati tiek apstrādāti likumīgi, godprātīgi un datu subjektam pārredzamā veidā. Darbinieks nodrošina datu subjektu informēšanu par veikto datu apstrādi un nodrošina pret datu subjektu godprātīgu attieksmi attiecībā uz viņa datu apstrādi, tai skaitā, bet ne tikai, neizmantot datus citiem nolūkiem kādiem tie tikuši ievākti, respektējot datu subjekta intereses aizsargāt savu privātumu, kā arī veicinot un atvieglojot datu subjektam tā tiesību realizēšanu;

 

3.2. Nolūka ierobežojums – personas dati tiek vākti konkrētos, skaidros un Latvijā spēkā esošo tiesību aktu noteiktajos nolūkos, un to turpmāku apstrādi neveic ar minētajiem nolūkiem nesavietojamā veidā. Pārziņa darbinieks nodrošina tikai konkrētajam nolūkam nepieciešamo personas datu apstrādi un nepieļauj datu ievākšanu un apstrādi bezmērķīgi (bez konkrēta nolūka). Pārziņa darbinieks neveic datu apstrādi, nezinot kādiem nolūkiem un kad ievāktie dati tiktu izmantoti, kā arī neievāc datus un neuzglabā tos nekonkrētiem nākotnes nolūkiem, kuru vajadzība nav izvērtēta un realizācijas uzsākšana nav noteicis Pārzinis;

 

3.3. Datu minimizēšana – personas dati ir adekvāti, atbilstīgi un ietver tikai to, kas nepieciešams, lai nodrošinātu atbilstošās personas datu apstrādes nolūku;

 

3.4. Precizitāte – personas dati ir precīzi un, ja vajadzīgs, atjaunināti. Pārzinis un Pārziņa darbinieks pieliek saprātīgas pūles, lai nodrošinātu, ka neprecīzi personas dati bez kavēšanās tiktu dzēsti vai laboti;

 

3.5. Glabāšanas ierobežojums – personas dati tiek glabāti veidā, kas pieļauj datu subjektu identifikāciju ne ilgāk kā nepieciešams nolūkiem, kādos attiecīgos personas datus apstrādā. Glabāšanas ierobežojuma principa būtība ir datus glabāt tikai tik ilgi, cik tas ir nepieciešams nolūka sasniegšanai, un tiklīdz nolūks ir sasniegts, dati ir jāizdzēš vai informācijas nesēji, kuros dati ir fiksēti, jāiznīcina. Tomēr šis princips nebūtu jāapskata virspusēji, jo, beidzoties vienam nolūkam, var rasties jauni leģitīmi nolūki, kas var pamatot nepieciešamību datus glabāt ilgāk – arī pēc pamatnolūka izbeigšanās;

 

3.6. Integritāte, konfidencialitāte un pieejamība – personas dati tiek apstrādāti tādā veidā, lai tiktu nodrošināta atbilstoša personas datu drošība, tostarp aizsardzība pret neatļautu vai nelikumīgu apstrādi un pret nejaušu nozaudēšanu, iznīcināšanu. VSIA "Latvijas Vēstnesis" darbinieku uzdevums ir nodrošināt datu drošību, novēršot neatļautu piekļuvi un mainīšanu, kā arī lai izvairītos no nejaušiem datu zudumiem vai bojājumiem;

 

3.7. Pārskatatbildība – VSIA "Latvijas Vēstnesis" uzdevums ir nodrošināt, ka darbinieki var uzskatāmi parādīt Regulas prasību ievērošanu un izpildi. Regula paredz, ka datu subjektam vienmēr ir efektīvi līdzekļi, lai kontrolētu savus datus un pamatotu savus apsvērumus par tā rīcībā esošu datu nedrošu un/vai nelikumīgu apstrādi. Līdz ar to Regula pārceļ pierādīšanas pienākumu par Regulas prasību pilnvērtīgu izpildi no datu subjekta uz Pārzini.

4. Datu subjekta tiesības un izņēmumi

Saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulu 2016/679, datu subjektam ir sekojošas tiesības:

 

4.1. pieprasīt piekļuvi datiem, proti, pieprasīt apstiprinājumu, vai "Latvijas Vēstnesis" apstrādā konkrētās fiziskās personas personas datus, un šādos gadījumos pieprasīt datu kopiju un attiecīgu papildus informāciju, piemērām, datu apstrādes nolūku un tiesisko pamatojumu;

 

4.2. pieprasīt izlabot datus, proti, pieprasīt izlabot datu subjekta personas datus, ja tas uzskata, ka tie ir nepareizi vai nepilnīgi;

 

4.3. pieprasīt dzēst datus, proti, pieprasīt pārtraukt personas datu apstrādi un neatgriezeniski dzēst esošos datus, ja datu subjekts uzskata, ka tie ir apstrādāti nelikumīgi vai vairs nav nepieciešami saistībā ar nolūkiem, kādiem tie tika apstrādāti, vai atsaucot datu subjekta piekrišanu datu apstrādei;

 

4.4. ierobežot datu apstrādi,  proti, pieprasīt pārtraukt personas datu apstrādi, ja datu subjekts uzskata, ka tie ir apstrādāti nelikumīgi vai vairs nav nepieciešami saistībā ar nolūkiem, kādiem tie tika apstrādāti, vai atsaucot datu subjekta doto piekrišanu datu apstrādei, nedzēšot datus, ja datu dzēšana nav vēlama, jo dati vēl var būt nepieciešami, piemēram, lai aizstāvētu datu subjekta likumīgās prasības tiesā u. tml.;

 

4.5. iebilst pret datu apstrādi, proti, pieprasīt pārtraukt personas datu apstrādi, ja datu subjekts uzskata, ka tā tiesības uz datu privātumu konkrētajā gadījumā ir svarīgākas, nekā VSIA "Latvijas Vēstnesis" leģitīmas intereses, vai, ka apstrādājamo datu apjoms, apstrādes veids vai datu glabāšanas termiņš neatbilst  nolūkiem, kādiem dati tiek apstrādāti. 

 

Izņēmumi datu subjekta tiesību īstenošanā:

 

Prasības dzēst vai ierobežot datu apstrādi, atbilstoši  4.3. un 4.4. punktos paredzētajam, nevar ietekmēt tādu datu apstrādi, kura ir nepieciešama normatīvo aktu prasību izpildei. Ja datu apstrāde ir balstīta uz piekrišanas pamata un datu subjekts atsauc doto piekrišanu (4.3. un 4.4. punktus), tad piekrišanas atsaukums neietekmē datu apstrādi, kura ir veikta pirms piekrišanas atsaukuma, likumīgumu. VSIA "Latvijas Vēstnesis" ir tiesības turpināt apstrādāt datus, saņemot iebildumu pret datu apstrādi (piemēram, 4.5. punkts), ja šādai datu apstrāde ir pamatota vai nepieciešama normatīvo aktu prasību izpildei.

 

Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679, 16., 17., 18., 19., 20. un 21. pantu nepiemēro, ja datu apstrāde tiek veikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem oficiālās publikācijas nodrošināšanai (Fizisko personu datu apstrādes likums, 28. pants). Vispārīgās datu aizsardzības regulas 2016/679 prasības, izņemot regulas 5. pantu, nepiemēro, ja datu apstrāde ir veikta saistībā ar vārda un informācijas brīvības nodrošināšanu.

 

Ja VSIA "Latvijas Vēstnesis" nolems izmantot datu subjektu datus citam mērķim, nekā tas sākotnēji bija paredzēts, pirms personas datu apstrādes uzsākšanas (jaunajam mērķim) "Latvijas Vēstnesis" informēs datu subjektu par plānoto datu apstrādes nolūku, dodot datu subjektam tiesības iebilst pret šādu tā personas datu apstrādi. Šis neattiecas, ja datu apstrādi pieprasa tiesībsargājošās iestādes, vai arī tas nepieciešams VSIA "Latvijas Vēstnesis" tiesību aizsardzībai.

5. Datu subjektu identifikācija

Svarīgs aspekts datu subjekta tiesību realizācijā ir datu subjekta pietiekama identificēšana, jo šajā gadījumā informācijas izsniegšana vai apstrāde neīstajai personai vai neīstās personas vārdā var radīt būtiskas negatīvas sekas datu subjektam un "Latvijas Vēstnesim". Līdz ar to datu apstrāde ir tiesiska tikai attiecībā uz identificētu datu subjektu pieprasījumiem. Lai to nodrošinātu, "Latvijas Vēstnesis" veic iesniedzēja identitātes noskaidrošanu, nodrošinot atbilstošu nosūtītāja un saņēmēja identifikāciju un nododamo datu drošību. Datu vai informācijas izsniegšanu par konkrētu fizisku personu ir pieļaujama tikai identificētai personai, ja šādu datu izsniegšanai ir tiesisks pamats.

 

Datu subjekta informācijas iesniegšanas veidi un tā identifikācijas kritēriji:

 

veids

identificēts

Turpmākā VSIA "Latvijas Vēstnesis" rīcība.

telefoniski

Zvanītājs tiek aicināts papildus identificēt sevi veidos, kas nodrošina datu subjekta identifikāciju.

Personīgi

Personas identitātes pārbaude uz vietas – uzrādot personas apliecinošu dokumentu (un tā derīguma termiņu).

VSIA "Latvijas Vēstnesis" atbildīgais darbinieks izskata iesniegumu un sniedz atbildi pēc būtības Iesniedzēja norādītajā veidā (atbildes saņemšanas veids).

e-pastā*

Iesniedzējs tiek aicināts papildus identificēt sevi veidos, kas nodrošina datu subjekta identifikāciju.

e-doc

"Latvijas Vēstnesis" pārbauda iesniedzēja iesūtītā dokumenta e-paraksta autentiskumu un izskata iesniegumu pēc būtības.

Oficiālā elektroniskā adrese

Jā/Nē

Oficiālā elektroniskā adrese ir tikai drošs informācijas piegādes veids, "Latvijas Vēstnesim", neskatoties uz to, ka dokuments ir piegādās izmantojot oficiālo elektronisko adresi, ir jāpārliecinās par dokumenta e-paraksta autentiskumu  (e-doc).

Pastā *

(vienkāršā sūt.)

Iesniedzējs tiek aicināts papildus identificēt sevi veidos, kas nodrošina datu subjekta identifikāciju.

Pastā

(ierakstītā sūt.)

"Latvijas Vēstnesis" izskata iesniegumu un sniedz atbildi pēc būtības.

IS iesniedzēji

Tikai uz noslēgtā līguma pamata.

Piegādāts ar zvērināta tiesu izpildītāja vai

Notāra starpniecību

"Latvijas Vēstnesis" izskata iesniegumu.

 

*Izņemot gadījumus, kad:

 

  • ar datu subjektu ir noslēgts sadarbības līgums, ir iesniegts iesniegums vai ir cits tiesisks pamats veikt komunikāciju ar datu subjektu, izmantojot konkrēto e-pasta adresi vai saņemt sūtījumus vienkāršā pasta sūtījuma veidā;
  • iesniedzējs atrodas ar brīvības atņemšanu saistītajās vietās un viņa identitāti apliecina atbilstoša iestāde;
  • datu subjektam tiek sniegta vispārīga atbilde, neizpaužot vairāk personas datu (kā datu subjekts jau pats norādījis vēstulē).

Ja datu subjekts ir iesniedzis iesniegumu, kas nenodrošina datu subjekta identifikāciju, "Latvijas Vēstnesis" pieprasa papildus datu subjekta identifikāciju ar līdzekļiem, kas nodrošinātu datu subjekta identificēšanu. Ja datu subjekts pēc šāda pieprasījuma saņemšanas tomēr neveic VSIA "Latvijas Vēstnesis" pieprasīto papildus identifikāciju, "Latvijas Vēstnesis" pārtrauc datu subjekta iesnieguma apstrādi un atbildi pēc būtības nesniedz.

6. Iesniegumu un sūdzību izskatīšanas kārtība

6.1. Atbilde sniegšana

Pieprasījuma (iesnieguma) apstrādi, kas saistīta ar fiziskās personas iesniegumu datu aizsardzības jautājumos "Latvijas Vēstnesis" izskata un sniedz atbildi pēc būtības ne vēlāk kā mēneša laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas. Pieprasījuma izpildi vai atbildes pēc būtības sniegšanas termiņu, ņemot vērā pieprasījuma sarežģītību vai citus pamatotus iemeslus, "Latvijas Vēstnesis" var pagarināt vēl līdz diviem mēnešiem, par ko iesniedzējs tiks informēts atsevišķi.

Ja datu subjekts ir vērsies pie  VSIA "Latvijas Vēstnesis", un "Latvijas Vēstnesis" konkrētā iesnieguma kontekstā ir identificējams kā datu apstrādes Pārzinis, "Latvijas Vēstnesis" datu subjektam sniedz atbildi pēc būtības. Ja datu subjekts ir vērsies pie VSIA "Latvijas Vēstnesis" ar iesniegumu par personas datu apstrādi, bet VSIA "Latvijas Vēstnesis" konkrētajos apstākļos nav personas datu apstrādes Pārzinis (bet gan Apstrādātājs), "Latvijas Vēstnesis" datu subjektam sniedz atbildi kurā iekļauj sekojošas ziņas (ja vien tās nav iekļautas šajā Privātuma politikā):

 

  • norāda tā pārziņa pilnīgus datus kā uzdevumā |"Latvijas Vēstnesis" veic datu apstrādi;
  • datu apstrādes tiesisko pamatu (līgums, ar likumu uzlikto pienākumu izpilde, sabiedriskā intereses, vai cits);
  • norāda, kam un kādā kārtībā datu subjekta pieprasījums pārsūtīts pēc piekritības;
  • informāciju, ka datu subjektam ir tiesības vērsties uzraudzības iestādē norādot precīzus datus šo tiesību realizācijai.

Pēc šāda iesnieguma (pieprasījuma) saņemšanas "Latvijas Vēstnesis" nosūta datu subjekta iesniegumu pēc piekritības pārzinim. "Latvijas Vēstnesis" ņem vērā datu subjekta lūgumu atbildes sniegšanas (saņemšanas) kārtībā. Ja datu subjekts ir norādījis atšķirīgu (citu) atbildes saņemšanas kārtību, atbilde ir nosūtāma tādā veidā, kā to ir lūdzis datu subjekts. Ja datu subjekts nav norādījis atšķirīgu atbildes sniegšanas kārtību, atbilde datu subjektam sniedzama tādā pašā kārtībā, kādā iesniegums ir saņemts.

 

Neskatoties uz datu subjekta vēlmēm, "Latvijas Vēstnesis" veic pārbaudi attiecībā uz fiziskās personas oficiālās elektroniskās adreses esamību. Gadījumā, ja datu subjektam ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, atbilde ir sniedzama uz oficiālo elektronisko adresi. Ja datu subjektam ir aktivizēts oficiālās elektroniskās adreses konts, bet datu subjekts ir norādījis citu atbildes saņemšanas veidu, atbilde nosūtāma gan veidā, kādā datu subjekts to ir lūdzis, gan arī uz oficiālo elektronisko adresi.

6.2. Saziņa ar datu subjektu

VSIA "Latvijas Vēstnesis" veiks saziņu ar datu subjektu, izmantojot kontaktinformāciju, ko pats datu subjekts ir iesniedzis "Latvijas Vēstnesim" (piemēram: telefona numurs, e-pasta adrese, pasta adrese u.c.), kā arī izmantojot lietotnes paziņojumus (notifikācijas) "Latvijas Vēstneša" tīmekļa vietnē un mājas lapās, ja šādu saziņas veidu atbalsta konkrētā tīmekļa vietne vai lietotne.

 

Saziņu par pakalpojumu līgumsaistību izpildi "Latvijas Vēstnesis" veic uz noslēgtā līguma pamata, izmantojot līgumā norādīto kontaktinformāciju. Saziņai ar datu subjektu "Latvijas Vēstnesis" var izmantot arī informāciju, kas pieejama publiskajā informācijas telpā (tīmeklī).

6.3. Tiesības atteikt informācijas izsniegšanu

Gadījumi, kad "Latvijas Vēstnesis" var atteikt datu subjektam informācijas sniegšanu par datu apstrādi (kas aptver aizsargājamus personas datus):

 

  • ja "Latvijas Vēstnesis" nevar identificēt iesniedzēju, un pēc "Latvijas Vēstneša" pieprasījuma datu subjekts nav sevi papildus identificējis;
  • ja datu subjekta pieprasījumi ir acīmredzami nepamatoti vai pārmērīgi (vairākkārtēji atkārtoti), un pēdējā gada laikā datu subjektam jau ir izsniegta identiska satura informācija un ziņu saturs kopš pēdējās izsniegšanas nav mainījies;
  • ja datu subjekta dati ir publiski pieejami oficiālās publikācijas saturā (šādā gadījumā norāda, kur informācija ir pieejama);
  • ja "Latvijas Vēstnesis" ir apstrādājis datu subjekta datus Apstrādātāja statusā, šādā gadījumā "Latvijas Vēstnesis" pārsūtīs datu subjekta iesniegumu pēc piekritības pārzinim (publikācijas iesniedzējam) par ko informē datu subjektu.

6.4. Uzraudzības iestāde

Uzraudzības iestāde, kurā datu subjektam ir tiesības vērsties saistībā ar personas datu apstrādes pārkāpumiem: Datu Valsts Inspekcija.

7. Datu apstrāde uz "piekrišanas pamata"

Datu subjekta brīva izvēle ir sniegt piekrišanu personas datu apstrādei gadījumos, kad datu apstrādei nav cits tiesiskais pamats. Piekrišanu var dot jebkādā veidā, ko nodrošina "Latvijas Vēstnesis", tai skaitā tā izveidotajos portālos, interneta vietnēs, un citās tīmekļa vietnēs (piemēram, jaunumu saņemšanas pierakstīšanās formas, atsauksmes iesniegšanai, atbildes saņemšanai, komunikācijas veida izvēlei  u.c.).

 

Lai izbeigtu turpmāku datu subjekta personas datu apstrādi, datu subjektam ir tiesības atsaukt tā doto piekrišanu tādā pat veidā, kādā tā dota, vai vēršoties ar iesniegumu VSIA "Latvijas Vēstnesis", nodrošinot iesniedzēja pienācīgu identifikāciju. Piekrišanas atsaukums neietekmē datu apstrādi, kas veiktas tajā laikā, kad datu subjekta piekrišana bija spēkā. Atsaucot piekrišanu, nevar tikt pārtraukta datu apstrāde, kuru veic, pamatojoties uz citiem tiesiskajiem pamatiem.

8. Informācija ko "Latvijas Vēstnesis" sniegs, ja personas dati nav iegūti no datu subjekta

"Latvijas Vēstnesim" oficiālās publikācijas nodrošināšanai personas dati pamatā tiek saņemti no trešajām personām (piemēram, no Uzņēmumu Reģistra, Zvērinātiem Notāriem, Zvērinātiem tiesu izpildītajiem u.c.). Tikai gadījumos, kad datu subjekts personīgi iesniedz iesniegumu par oficiālās publikācijas izsludināšanu, dati ir iegūti tieši no paša datu subjekta.

 

"Latvijas Vēstnesis" sniegs Regulā noteikto informāciju attiecībā uz datu subjekta personas datu ieguvi no trešajām personām, ja vien nepastāvēs kāds no šīs politikas 4.punktā minētajiem izņēmumiem.

9. Personas datu saņēmēji vai saņēmēju kategorijas

Datu saņēmēju kategorijas ir vispārējs apzīmējums datu saņēmējiem, ja nav iespējams precīzi definēt vai norādīt konkrētos saņēmējus (piemēram, pakalpojumu sniedzēji, pasta komersanti, sistēmas uzturētāji, pētījumu veicēji u.c.).


VSIA "Latvijas Vēstnesis" Apstrādātāja statusā nodrošina oficiālo publikāciju izsludināšanu un tiesību aktu sistematizāciju. Šī informācija, tai skaitā datu subjekta personas dati, ir publiskoti un jebkurai personai bezmaksas pieejami interneta vietnēs vestnesis.lv un likumi.lv. Datu publiskošanas rezultātā to saņēmēji var būt jebkuras fiziskas vai juridiskas personas Eiropas Savienībā un ārpus tās.  

 

"Latvijas Vēstnesis" var nodot datu subjektu datus trešajām personām, ja šāda nepieciešamība izriet no "Latvijas Vēstneša" pamatdarbības (piemēram, oficiālo publikāciju atkalizmanototājiem (OPTIL 18.pants), informācijas apstrādes sistēmu uzturētājiem, pasta komersantiem, kas veic publikāciju apliecinājumu, rēķinu u.c. dokumentācijas piegādi datu subjektiem u.c.).

10. Datu glabāšanas termiņi

VSIA "Latvijas Vēstnesim" saskaņā ar OPTIL likuma 12. panta 2. daļu ir uzlikts pienākums – nodrošināt oficiālās publikācijas nemainīgumu un sabiedrības iespēju pārliecināties par šādā publikācijā izsludinātās informācijas nemainīgumu no tās publicēšanas brīža. Līdz ar to, personas dati, kas apstrādāti oficiālajā publikācijā:

 

  • tiek uzglabāti bez termiņa ierobežojuma (mūžīgi);
  • personas datus, kas saitīti ar oficiālās publikācijas nodrošināšanu, bet nav iekļauti pašā publikācijas tekstā (piemēram, iesniedzēja, maksātāja dati u.c.) oficiālais izdevējs uzglabās 10 (desmit) gadus no oficiālās publikācijas izsludināšanas brīža. Šāds termiņš noteikts saistībā ar vispārējo civiltiesisko prasījumu noilgumu, kā arī ar kompetento iestāžu tiesībām iegūt saistīto informāciju ar oficiālās publikācijas izsludināšanu;
  • sabiedriskās drošības un īpašuma apsardzības nolūkā veiktie videonovērošanas ieraksti tiks uzglabāti 14 dienas no ieraksta izdarīšanas dienas;
  • informācijas sistēmu auditācijas pieraksti tiks uzglabāti saskaņā ar normatīvajos aktos noteikto minimālo glabāšanas termiņu;
  • masu informācijas līdzekļu publikācijas, kas publicētas, lai īstenotu tiesības uz vārda brīvību un tiesībām uz informāciju, publiski būs pieejamas neierobežotu laika periodu.

"Latvijas Vēstnesis", veicot tās pamatfunkciju izpildi, apstrādā dažādu kategoriju personas datus. Atkarībā no datu apstrādes veida un tiesiskā pamata var būt dažādi datu glabāšanas termiņi. Datu apstrādes (glabāšanas un iznīcināšanas) kārtība var būt noteikta:

 

  • Latvijas Republikas normatīvajos aktos;
  • VSIA "Latvijas Vēstnesis" iekšējos normatīvos dokumentos;
  • Lietu nomenklatūrā (kas saskaņota ar valsts arhīvu);
  • Datu apstrādes reģistrā;
  • var izrietēt no vispārējiem civiltiesiskajiem noilguma termiņiem;
  • var būt noteikti iestājoties citam datu apstrādes mērķim (nekā sākotnēji definēts);
  • datu apstrādes termiņu noteikšanai par pamatu ir ņemami normatīvajos aktos noteiktie termiņi, piemēram, jebkuri prasījumu saistītie ar Datu subjekta prasībām par Regulas pārkāpumiem – 5 gadi ("Fizisko personu datu apstrādes likuma" 26. panta 2. daļa);

Datu apstrādei, kurām nav noteikts apstrādes termiņš ārējā tiesību aktā, termiņu "Latvijas Vēstnesis" nosaka patstāvīgi, ņemot vērā iepriekšminētos kritērijus, un to atspoguļo "Latvijas Vēstneša" iekšējos normatīvajos aktos.

 

"Latvijas Vēstnesis" veic datu apstrādes termiņa pārskatīšanu:

 

  • ik periodiski, bet ne retāk kā reizi gadā;
  • ja rodas nepieciešamība (normatīvo aktu izmaiņas u.c.);
  • ir noticis drošības incidents vai cits notikums, kas būtiski ietekmē datu apstrādes riskus un to radītās sekas.

11. Profilēšana

Saistībā ar oficiālās publikācijas izsludināšanu "Latvijas Vēstnesis" neveic datu subjektu datu profilēšanu un nepieņem automatizētus lēmumus par datu subjektiem. "Latvijas Vēstnesis", nodrošinot tiesību aktu sistematizācijas portāla likumi.lv, žurnāla "Jurista Vārds" interneta vietnes juristavards.lv un LV portāla "Cilvēks. Valsts. Likums" lvportals.lv uzturēšanu veic šo vietņu apmeklējuma statistisko uzskaiti.

 

VSIA "Latvijas Vēstnesis"  uzturēto tīmekļa vietņu apmeklēšana un tajā veiktās darbības datus subjekts realizē saskaņā ar attiecīgo vietņu lietošanas noteikumiem. "Latvijas Vēstneša" tīmekļa vietņu nodrošināšanai tiek izmantotas sīkdatnes. Sīkdatņu pārvaldības kārtība un to izmantošanas nepieciešamība un pamats ir noteikti attiecīgo tīmekļa vietņu sadaļās (par sīkdatnēm).

 

Plašāka informācija par sīkdatņu izmantošanu ir pieejama katrā interneta vietnē tās apmeklēšanas brīdī. sīkdatņu saraksts un to raksturojums ir pieejams katrā no publiskajām lapām:

 

12. Datu nodošana trešajām personām

Bez datu apstrādes attiecībā uz Pārzini un Apstrādātāju pastāv tiesiski apstākļi, kuros fizisko personu datus un informāciju par darbībām ar personas datiem ir tiesīgas pieprasīt un iegūt trešās personas (piemēram, Zvērināti advokāti, Zvērināti tiesu izpildītāji, Tiesas, izmeklēšanas iestādes un to kompetentie darbinieki, tiesībsargājošās iestādes u.c.).

 

"Latvijas Vēstnesis" neizpauž trešajām personām datu subjekta personas datus, izņemot šādus gadījumus:

 

  • datu nodošana ir nepieciešama, lai nodrošinātu VSIA "Latvijas Vēstnesis" funkciju un uzdevumu izpildi un šāda datu nodošana ir pamatota ar ārējiem normatīviem aktiem;
  • datu nodošana ir nepieciešama, lai likumā noteiktajā kārtībā sniegtu informāciju kontrolējošām iestādēm vai tiesībsargājošām institūcijām (pēc to pieprasījuma), vai izpildītu citu uz VSIA "Latvijas Vēstnesis" attiecināmo juridisko pienākumu;
  • datu nodošana ir paredzēta sadarbības līgumā vai vienošanās, un notiek apjomā, kas ir nepieciešams normatīvajos aktos paredzēto funkciju veikšanai;
  • datu saņēmējam ir likumīgas tiesības pieprasīt un saņemt informāciju normatīvajos aktos paredzēto funkciju veikšanai;
  • ārējos normatīvajos aktos ir paredzēta valsts informācijas sistēmā iekļauto datu apmaiņa ar citām valsts informācijas sistēmām izmantojot datu pārraidi tiešsaistes režīmā normatīvajos aktos paredzēto funkciju veikšanai;
  • datu nodošana ir nepieciešama, lai nodrošinātu VSIA "Latvijas Vēstnesis" likumīgo interešu aizsardzību ārējos normatīvajos aktos noteiktos gadījumos; 
  • datu nodošana notiek, pamatojoties uz Valsts drošības iestāžu likuma prasībām;
  • datu nodošana notiek, pamatojoties uz datu subjekta skaidru un nepārprotamu rakstisku piekrišanu.

13. Komerciālie paziņojumi

Saziņu par komerciāliem paziņojumiem par "Latvijas Vēstneša" nodrošināto pakalpojumu realizēšanu (piemēram, žurnāla "Jurista Vārds" abonentu informēšana par abonēšanas kampaņu, informēšana par izdoto juridisko literatūru  u.c.) veic saskaņā ar ārējos normatīvajos aktos noteikto vai saskaņā ar datu subjekta piekrišanu. Datu subjekta dotā piekrišana komerciālu paziņojumu saņemšanai ir spēkā līdz tās atsaukumam.

14. Personas datu nodošana uz trešajām valstīm

"Latvijas Vēstnesis" neveic datu nodošanu uz trešajām valstīm vai starptautiskām organizācijām.